15 oktober 2008

Rode linzensoep

Soep maken is voor mij meestal iets gemakkelijks, het is ook een verwerken van resten en de smaak is dan telkens anders. Voor een keertje heb ik toch een receptje gevolgd met rode linzen. Dit was een nieuwe bereiding en ik laat het jullie graag weten want de kinderen zijn een goede maatstaf, via hen kan ik héééél goed weten of een gerecht mee- of tegenvalt. Het aantal lepels soep per persoon is meestal erg beperkt, ditmaal was het even anders.
Sinds de voorbereiding van ons komende atelier verwerk ik in elke soep zeewier, het geeft mij een goed gevoel te weten dat er zo heel wat extra voedingsstoffen worden meegegeven.

Benodigdheden
3 uien, 2 aardappelen, een stengel bleekselder, 3 wortelen, 200g rode linzen, 1 koffielepel paprikapoeder, groentenbouillon, wakame (zeewier), ongeveer 3 à 4 liter water

Bereidingswijze
De groenten snijden en in water opzetten. De gespoelde linzen toevoegen en een stukje wakame erbij doen. Het geheel aan de kook brengen en laten garen. De soep pureren en op smaak brengen met de groentenbouillon en paprikapoeder. lekker met croutons !
Smakelijk !

Geen opmerkingen: